Kompanija je, prema kvartalnom finansijskom izveštaju objavljenom u sredu, izdvojila 3,0 milijarde dolara na ime nepredviđenih troškova vezanih za eventualnu kaznu, ali je navela da “slučaj i dalje nije rešen”, prenosi agencija AP.
Ovaj jednokratni trošak znatno je umanjio neto zaradu Fejsbuka u prvom kvartalu, iako su prihodi porasli za 26 procenata u tom periodu. Društvena mreža je navela da zbog izdvojenih sredstava za potencijalnu kaznu, neto dobit za prva tri meseca iznosi 2,43 milijarde dolara, ili 85 centi po akciji.
To je pad od 51 odsto u odnosu na 4,99 milijardi dolara, ili 1,69 dolara po deonici godinu dana ranije. Kada se isključi efekat ovog jednokratnog troška, Fejsbuk je u prvom kvartalu zaradio 1,89 dolara po deonici.
Prihodi su skočili za 26 posto na 15,08 milijardi dolara u odnosu na prošlu godinu. Mesečna baza korisnika glavnog servisa Fejsbuka porasla je za 8,0 procenata u prva tri meseca na 2,38 milijardi ljudi, a u istom procentu se povećao i broj dnevnih korisnika na 1,56 milijardi.
Oko 2,7 milijardi ljudi je koristilo Fejsbuk, Vocap (WhatsApp), Instagram ili Mesindžer svakog meseca, a 2,1 milijarda ljudi je svakog dana koristila bar jedan od tih servisa. FTC od marta 2018. godine vodi istragu o umešanosti Fejsbuka u skandal sa davanjem privatnih podataka svojih korisnika kompaniji Kembridž Analitika, koje je ona zloupotrebila za potrebe predizborne kampanje predsednika Donalda Trampa.
Ta kompanija je pristupila podacima čak 87 miliona korisnika Fejsbuka bez njihovog pristanka, navodi AP. Investitori su u sredu ignorisali infromaciju o potencijalnom jednokratnom trošku Fejsbuka na ime kazne, poguravši cenu akcija kompanije naviše za preko 9,0 odsto, na gotovo 200 dolara, u produženom trgovanju.