Izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg rekao je da se njegova kompanija rebrendira u Meta u nastojanju da će to ime obuhvatiti njihovu viziju virtuelne stvarnosti za budućnost, ono što Zakerberg naziva “metaverzumom”.
Skeptici ističu kako se čini da se radi o pokušaju promene teme i distanciranju od Fejsbuk papira, dokumenta koji je procurio i otkrio načine na koje je Fejsbuk ignorisao interne izveštaje i upozorenja o šteti koju je ta društvena mreža stvorila ili uvećala širom sveta.
Ipak Zakerberg kaže da očekuje da će metaverzum doseći milijardu ljudi u narednoj deceniji.
Metaverzum će, kaže on, biti mesto na kojem će ljudi moći da komuniciraju, rade i kreiraju proizvode i sadržaje za što se nada da će biti novi ekosistem, koji stvara “milione” poslova za kreatore.
Najava dolazi usred egzistencijalne krize velike za Fejsbuk.
Oni se suočavaju sa zakonodavnom i regulatornom kontrolom u mnogim delovima sveta pogotovo posle otkrića iz Fejsbuk papira.
Objašnjavajući rebrendiranje, Zakerberg je rekao da naziv “Facebook” jednostavno više ne obuhvata “sve što radimo”.
Pored svoje primarne društvene mreže, sistem sada uključuje Instagram, Messenger, Quest VR slušalice, Horizon VR platformu i još mnogo toga.
“Danas nas vide kao kompaniju društvenih medija”, rekao je Zakerberg. “Ali u našem DNK mi smo kompanija koja gradi tehnologiju za povezivanje ljudi.” Metaverzum je, novi način.
Zuckerberg, koji je obožavatelj klasike, objasnio je da riječ “meta” dolazi od grčke riječi “iznad“.
Inače, Metaverse tj. meta-univerzum je koncept u kome b i trebalo da se fizički i virtuelni svet potpuno spoje i postanu jedan /drugi/ svet. U razvoj tog koncepta Facebook i Google ulažu milijarde dolara.
Ideja o meta-univerzumu gde virtualne prostore naseljavaju digitalni avatari sazreva decenijama. Popularizovana je 2000-ih kroz program Second Life (Drugi život) koji je obećavao da će preuzeti živote ljudi i pre nego što su se pojavile društvene mreže.
Meta-univerzum, kako se sada opisuje, biće evolucija te originalne ideje Drugog života – paralelno vođenje života u virtualnom svetu sa digitalnim avatarom koji se susreće sa avatarima drugih ljudi – u kombinaciji sa društvenim mrežama kakve su danas poznate.
“I am proud to announce that, starting today, our company is now Meta.”
— CEO Mark Zuckerberg announces Facebook’s new name. pic.twitter.com/6YYaEKcufj
— The Recount (@therecount) October 28, 2021
Fejsbuk je upravo objavio da će zaposliti 10.000 ljudi u Evropi kako bi razvio “metaverzum”, koncept koji mnogi vide kao budućnost interneta. Zapravo, reč je o virtuelnoj stvarnosti u kojoj bismo uskoro svi mogli da živimo.
Umesto da se sedite za kompjuterom, u metaverzumu možete koristiti slušalice sa mikrofonom i potpuno utonete u digitalni svet. U virtuelnoj stvarnosti moći će da se radi praktično sve – odlazi na posao, koncerte, bioskopske, druži sa prijateljima
Zašto je to odjednom velika stvar?
Priče o digitalnim svetovima i proširenoj stvarnosti pojavljuju se svakih nekoliko godina, ali se obično brzo utišaju.
Međutim, sada se javilo ogromno interesovanje za metaverzu među bogatim investitorima i velikim tehnološkim kompanijama, i niko ne želi da ostane bez njega, ako se ispostavi da je ovaj koncept budućnost interneta.