Solistkinja Baleta Narodnog pozorišta u Beogradu Tatjana Tatić ovogodišnja je dobitnica Nagrade „Nataša Bošković“, ustanovljene 2012. godine u znak poštovanja i sećanja na prvu veliku srpsku balerinu Natašu Bošković, znamenitu umetnicu, koja je trajno zadužila našu umetničku igru.
Prestižno priznanje pripalo joj je za ulogu Tatjane u baletu „Evgenije Onjegin“, u koreografiji Lidije Pilipenko.
„U novu sezonu sam ušla sa željom da se sve vrati na staro i da se naša profesija vrati na scenu punim plućima – da možemo da igramo cele predstave, sa maksimalnim kapacitetom ljudi. O nagradama nisam ni razmišljala i zbog svega toga, ovo je za mene bilo jedno posebno, veliko iznenađenje”, otkriva talentovana umetnica i dodaje da joj je svaka nagrada, dobijena tokom dosadašnje karijere, veoma mnogo značila, pa tako i ova.
„Sav vaš trud, rad, znoj, suze i krv je neko video na sceni i nagradio. Kada je o ovoj nagradi reč, to nije bio bilo ko, nego prvaci Narodnog pozorišta u Beogradu, koji su bili u žiriju ove godine. Nagrade vam daju vetar u leđa za nove pobede, nove predstave i emocije, ali isto tako, to znači da umetnički nivo ne sme ni malo da opadne. Naprotiv, svaka sledeća predstava mora biti još bolja”.
Balet „Evgenije Onjegin” inspirisan je istoimenim biserom ruske književnosti, satiričnim remek-delom ranog 19. veka, slavnog Aleksandra Sergejeviča Puškina…
Ova predstava, u mnogim segmentima, razlikuje se od svih u kojima sam do sada igrala. Pre svega, reč je o neoklasičnom stilu, što znači da pokreti veoma liče na klasičan stil, ali su dosta slobodniji. Do ove predstave, ja se s tim nikad nisam susrela. Takođe, ova predstava je od ostalih, nekako, i više dramska. Zbog toga se mnogo radilo na Tatjaninim emocijama i glumi koja je morala biti dočarana u svakom segmentu. Kako je predstava odmicala, tako se i Tatjana menjala.
Ulogu Tatjane, te veoma slojevite i melanholične osobe, opsednute romantičnim knjigama, premijerno ste odigrali 27. maja ove godine. U obrazloženju stručnog žirija navedeno je da ste je gradili posredno, nenametljivo, nijansirajući je od mladalačke poletnosti do ozbiljnosti i dramske izražajnosti formirajući upečatljiv karakter junakinje…
Moj veliki prijatelj i uvežbač, primabalerina Duška Dragićević, koja je ujedno bila i asistent Lidiji Pilipenko kada se predstava radila, mnogo mi je pomogla da za ovu ulogu izvučem iz sebe sve što imam. Bez nje, zaista, ne bih uspela. kao ni bez svog partnera, Jovana Veselinovića, koji je tumačio naslovni lik.
Šta je u okviru svega toga bilo najzahtevnije?
Pre svega, bilo je teško opustiti se, jer sam do sada igrala, uglavnom, samo klasične predstave gde, takođe, ima mnogo emocija, ali i striktnih pravila. To opuštanje je trajalo neko vreme, a onda sam kroz probe bivala sve više slobodnija. Kada sam se potpuno opustila i prepustila ulozi i emocijama, za mene više nije bilo nikakvih prepreka.
Odgovornim, požrtvovanim radom i profesionalnim pristupom, za veoma kratko vreme osvojili ste naklonost publike i stručne kritike, tumačeći veoma zahtevne uloge u klasičnom repertoaru kao što su Princeza Florina u baletu „Uspavana lepotica”, Svanilda u „Kopeliji”, Kitri u „Don Kihotu”, Maša u „Krcku Oraščiću“, Odeta/ Odilija u „Labudovom jezeru“… Kakve uloge više volite – one u kojima tehnika dolazi do izražaja ili, pak, one u kojima je gluma u prvom planu?
Apsolutno je uživanje igrati uloge koje iziskuju otvaranje duše. Takve predstave, takođe, zahtevaju vrhunsku tehniku, ali bez emocija to nije pun pogodak. U tom smislu, zauvek ću, pre svih drugih, uvek prvo birati dramske uloge.
Kad smo već kod uloga, šta biste voleli da igrate u nastavku karijere?
Velika mi je želja da odigram Juliju u baletu Romeo i Julija. Takođe, priželjkujem ulogu Žizele u istoimenom baletu, kao i Nikije u Bajaderi.
Za Urbancube Mikojan Bezbradica
U Londonu sprema novu predstavu
Tatjana Tatić je pre dve godine postala stalna članica svetske trupe čuvene baletske zvezde i najvećeg igrača današnjice Sergeja Polunjina.
Naša sagovornica trenutno se nalazi u Londonu u kojem, sa ovim vanserijskim umetnikom i ostalim članovima ekipe, sprema novu predstavu.
„Reč je o baletu Romeo i Julija, a premijera će biti održana 1. decembra u Royal Albert Hall-u. Velika je čast igrati u trupi trenutno najveće zvezde na svetskoj baletskoj sceni. Svakom igraču je potrebno da puno putuje i igra što više u inostranstvu kako bi video i naučio nešto novo ili, pak, nešto staro, ali na drugačiji način”.