Američki preduzetnik i milijarder Ilon Mask nagovestio je da će možda tražiti nižu cenu za kupovinu Tvitera, ocenivši da je moguće da na toj društvenoj ima najmanje četiri puta više lažnih naloga nego što kompanija tvrdi.
„Ne možete platiti istu cenu za nešto što je mnogo gore nego što su tvrdili“, rekao je on u ponedeljak uveče na konferenciji u Majamiju.
Mask, koji je u petak saopštio da je odložio ugovor o kupovini Tvitera vredan 44 milijarde dolara dok ne dobije informacije o lažnim nalozima i neželjenoj pošti (spamovima), rekao je da sumnja da oni čine najmanje 20 odsto korisnika u odnosu na zvaničnu procenu Tvitera od 5,0 odsto, prenosi Rojters.
Na pitanje na konferenciji da li je izvodljiv ugovor o kupovini Tvitera po drugačijoj ceni, Mask je odgovorio: „Mislim da to nije isključeno. Što više pitanja postavljam, sve više raste moja zabrinutost“.
Dodao je da rukovodioci Tvitera kažu kako imaju složenu metodologiju koju samo oni mogu da razumeju
“Ne može to biti neka duboka misterija koja je, kao, kompleksnija od ljudske duše ili nečeg sličnog”, naveo je Mask.
Tviterove akcije su nastavile da tonu na trgovanju kasno popodne u ponedeljak nakon Maskovih komentara. Akcije su pale za više od 8,0 procenata na 37,39 dolara, što je ispod nivoa na kojem su bile dan pre nego što je Mask otkrio početkom aprila da je kupio 9,0 posto udela u toj kompaniji.
Njegove reči su posejale sumnju da će nastaviti sa akvizicijom kompanije po dogovorenoj ceni.
Glavni izvršni direktor Tvitera Parag Agraval je ranije u ponedeljak tvitovao da su interne procene o spamovima na tom društvenom mediju tokom poslednja četiri tromesečja bile „ispod 5,0 odsto“, reagujući na višednevne Maskove izjave da kompanija rukuje lažnim nalozima.
Procenu Tvitera, koja je ostala ista od 2013. godine, nije moguće reprodukovati spolja budući da je za to potrebno koristiti i javne i privatne informacije da bi se utvrdilo da li je nalog neželjena pošta, napisao je šef Tvitera.
Mask je na Agravalovu odbranu metodologije kompanije odgovorio emotikonom smorenog lica uz komentar:”Pa kako oglašivači znaju šta dobijaju za svoj novac? To je fundamentalno za finansijsko zdravlje Tvitera“.