Jedna od najvećih vazduhoplovnih misterija u istoriji čovečanstva svakako je MH370, što je oznaka za Let 370 putničkog aviona Boing 777-200ER kompanije Malaysia Airlines koji je 8. marta 2014. leteo iz Kuala Lumpura za Peking.
U 1.22 po lokalnom vremenu, 41 minutu nakon poletanja, kontrola leta u Subangu izgubila je kontakt sa avionom dok se nalazio iznad Tajlandskoga zaliva. U 2.40 matična kompanija je avion proglasila nestalim. Na letu je bilo 12 članova posade i 227 putnika iz 14 zemalja. Avion je bio star 11 godina.
Ma koliko neverovatno zvučalo, ogromni putnički avion dužine 63,7 m, raspona krila 60,9 m i mase 250 tona do dana današnjega nije pronađen, što je ostavilo prostora nebrojenim teorijama (zavere).
Ipak, sve se verovatnijim čini da avion nije doživeo nesreću, već da ga je pilot namerno odvezao u propast iz nepoznatih razloga.
Britanski inženjer aeronautike Ričard Godfri sada veruje da je uspeo da odredi mesto pada MH370 i to u delu Indijskog okeana 2.000 km zapadno od Perta u Australiji.
Da bi ga pronašao, kombinovao je više nizova podataka iz nekoliko različitih izvora.
“Niko pre nije kombinovao satelitske podatke Inmarsata, podatke o performansama Boinga, okeanografske podatke o plutanju ostataka i WSPR neto podatke.
Nadamo se da ćemo doneti najbližim rođacima značajne informacije i odgovoriti javnosti i vazduhoplovnoj industriji o tome šta se tačno dogodilo s MH370, kako bi tako nešto sprečili u budućnosti”, kaže Godfri
Njegovi nalazi pokazuju da olupina leži na dubini od oko 1.200 m na području radijusa 75 km, što je daleko manje područje od bilo kojeg prethodnog pretraživanja.
“Olupina bi mogla da se nalazi iza litice ili u kanjonu na dnu okeana… Ali finansiranje nove potrage je pod znakom pitanja.
Realno, želimo da budemo u Južnom okeanu za vreme leta na južnoj polusferi, što je otprilike sada. Dakle, potraga bi mogla da počne za 12 meseci, jer nije moguće prikupiti sav alat i logistiku zajedno i na licu mesta za tako kratko vreme – zaključuje Godfri.