Iz „Fejsbuka“ su objasnili da je problem nastao pre tri godine, kada je promenjen način kreiranja korisničkog naloga na toj društvenoj mreži. Pre tih promena korisnici su imali mogućnost kreiranja liste kontakata elektronske pošte prilikom otvaranja naloga kako bi lakše pronašli prijatelje koji su već na Fejsbuku.
U maju 2016. godine „Fejsbuk“ je uklonio opciju koja objašnjava da se liste kontakata korisnika mogu preneti na tu društvenu mrežu prilikom otvaranja korisničkog naloga. Zbog toga su, u nekim slučajevima, liste kontakata elektronske pošte prenete na Fejsbuk bez znanja ili dozvole korisnika.
Portparol kompanije je rekao da nisu bili svesni šta se događa sve do aprila ove godine, kada je ukinuta opcija provere lozinke putem elektronske pošte prilikom prvog pristupanja toj društvenoj mreži.
„Kada smo pregledali korake kroz koje ljudi prolaze kako bi potvrdili svoj nalog, otkrili smo da su, u nekim slučajevima, prilikom otvaranja korisničkog naloga, na Fejsbuku slučajno preneti kontakti elektronske pošte“, dodao je portparol.
Kompanija ističe da liste kontakata koje su greškom prenete na Fejsbuk nisu deljene izvan te društvene mreže. Kako je preneo Si-En-En, kompanija je u sredu počela proces brisanja prikupljenih kontakata.
Ovaj incident je poslednji u nizu kada je u pitanju narušavanje privatnosti na Fejsbuku, koji ima više od dve milijarde korisnika širom sveta.