U Italiji se pojavilo novo, dobro plaćeno, pre svega televizijsko zanimanje: “prodavac svog mišljenja” (opinionista), piše dnevni list “Domani”.
Kada ih neko pita “od čega ziviš”, te osobe će vam reći: “Ja sam opinionista”.
“Da bi neko mogao da bude prodavac svog mišljenja, nije potrebno da bude neki ekspert niti tehničko lice, nije neophodno da ima ideje, važno je da ima mišljenje o svemu i svima”, piše za “Domani” Valter Siti.
To su osobe sa kojima voditelj televizijskog programa priča o svemu i svačemu, a “opinionisti” se šetaju od jednog do drugog programa i kanala, što znači da nije neophodna ni specijalizacija.
Njihovo polje delovanja su tv spektakli, kao što su razni rijaliti programi ili popodnevni programi u kojima se otkrivaju novi talenti, sportske emisije ili noćne televizijske trač-partije, piše autor članka.
Prvi zadatak “prodavca svog mišljenja” je da se svađa. Gledanost njihovih programa je velika, mnogo iznad onih u kojima se produbljeno tretiraju aktuelne društvene teme, zaključuje Siti.
“Tako se kod gledaoca stvara utisak da ideje ništa ne rešavaju, već jedno mišljenje važi, kao i drugo sve dok voditelj programa ne isključi mikrofon”, zaključuje Valter Siti.